Hoe hoort het eigenlijk? 19 regels voor zakelijke etiquette

Afgelopen nacht werd ik wakker en viel ik in een vraaggesprek met o.a. een mevrouw, die zich bezighield met etiquette. Regels voor (kleine) kinderen tot en met het zakenleven, zodat iedereen een beetje wordt opgevoed met wat wel en niet kan, mag of hoort.

Over het algemeen kwamen de meeste omgangsvormen mij wel bekend voor. Blijkbaar ben ik nog iemand van de ‘oude stempel’, die bijvoorbeeld een hekel heeft aan al die apparaten, die afleiden tijdens een visite, vergadering of lunch/ diner. Alsof de partner/ groep waarmee je uit bent/ vergadert niet interessant genoeg is. Je hoeft alleen maar naar een vergadering van de Tweede Kamer te kijken en je/ u weet wat ik bedoel.

Toch vond ik de uitzending voldoende reden om e.e.a. nog eens op een rijtje te zetten, daarbij geholpen door een aantal eerdere artikelen over dit onderwerp. Het boek The Essentials of Business Etiquette Success geeft een overzicht van alles wat bij zakelijke etiquette komt kijken.

Lees in het artikel de 19 regels voor zakelijke etiquette!: https://www.hi-re.nl/2016/11/01/hoe-hoort-het-eigenlijk-19-regels-voor-zakelijke-etiquette/

Sponsors

Log in